- Kto może zgłosić projekt?
Projekt do BOM może zgłosić mieszkaniec województwa mazowieckiego, bez ograniczeń wiekowych. Projekt w imieniu osoby małoletniej zgłasza jej przedstawiciel ustawowy. - Ile projektów można zgłosić?
Każdy mieszkaniec województwa może zgłosić lub złożyć swój podpis pod dowolną liczbą projektów. - Ilu może być autorów projektów?
Projekt może być zgłoszony przez jedną lub więcej osób. W przypadku, kiedy projekt ma kilku pomysłodawców, należy wskazać jedną osobę do kontaktu. - Jakie projekty można zgłaszać?
Do BOM można zgłaszać projekty inwestycyjne i projekty nieinwestycyjne. Maksymalna wartość projektu inwestycyjnego wynosi 1.000.000 zł brutto. Maksymalna wartość projektu nieinwestycyjnego wynosi 200.000 zł brutto. Projekty można zgłaszać w ramach dwóch rodzajów pul: ogólnowojewódzkiej, w ramach której do rozdysponowania jest 5 mln zł lub podregionalnej (link do mapy podregionów). W ramach pul podregionalnych do rozdysponowania jest 20 mln zł.
Podział środków na podregiony:- podregion ostrołęcki: 2 683 000 zł;
- podregion siedlecki: 2 668 000 zł;
- podregion radomski: 2 605 000 zł;
- podregion żyrardowski: 2 275 000 zł;
- podregion płocki: 1 943 000 zł;
- podregion ciechanowski: 2 665 000 zł;
- podregion warszawski zachodni: 1 858 000 zł;
- podregion warszawski wschodni: 2 295 000 zł;
- Miasto Stołeczne Warszawa: 1 008 000 zł.
- Jakie warunki musi spełnić projekt?
Projekt składany do BOM musi:- mieścić się w zakresie zadań o charakterze wojewódzkim, określonych ustawami, w szczególności w zakresie wskazanym w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa;
- być zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w tym aktami prawa miejscowego oraz aktami prawa innymi niż akty prawa miejscowego uchwalonymi przez organy województwa mazowieckiego, w tym aktami określającymi strategię rozwoju województwa mazowieckiego oraz plan zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego;
- być zrealizowany na nieruchomości, do której województwo posiada tytuł prawny do dysponowania, jeżeli projekt jest projektem inwestycyjnym;
- być możliwy do zrealizowania w trakcie jednego roku budżetowego;
- być ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców województwa;
- być poparty podpisami minimum 50 mieszkańców województwa w formie listy poparcia załączonej do formularza zgłoszeniowego.
Projekt składany do BOM nie może:- zawierać bezpośredniego lub pośredniego wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub zastrzeżonych znaków towarowych;
- polegać na zorganizowaniu imprezy masowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych;
- zakładać wykonania jednego z etapów realizacji zadania, które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego etapów;
- obejmować wyłącznie wykonania dokumentacji projektowej, jeżeli projekt jest projektem inwestycyjnym;
- być zlokalizowany na terenach, które mogą podlegać roszczeniu z tytułu art. 209a ustawy z dnia 21 sierpnia 1999 r. o gospodarce nieruchomościami jeżeli projekt jest projektem inwestycyjnym;
- zawierać treści uznawanych powszechnie za obsceniczne, obraźliwe, wulgarne lub które mogą być odebrane jako społecznie naganne.
- Kiedy można zgłaszać projekty?
Projekty do BOM można zgłaszać od 6 do 30 kwietnia 2021 r. - Jak zgłosić projekt?
Projekt do BOM należy zgłosić na formularzu (pobierz), do którego trzeba dołączyć listę poparcia podpisaną przez minimum 50 mieszkańców województwa (pobierz).
Projekt można zgłosić w jeden z niżej podanych sposobów:- w formie papierowej, osobiście w siedzibie Urzędu lub w delegaturach w następujących lokalizacjach:
- 03-715 Warszawa, ul. Okrzei 35,
- 06-400 Ciechanów, ul. Wodna 1,
- 07-410 Ostrołęka, ul. Piłsudskiego 38,
- 05-500 Piaseczno, ul. Puławska 38,
- 09-402 Płock, ul. Kolegialna 19,
- 26-600 Radom, ul. Kościuszki 5a,
- 08-110 Siedlce, ul. Wiszniewskiego 4,
- 05-200 Wołomin, ul. Miła 3,
- 96-300 Żyrardów, ul. 1 maja 17; - w formie papierowej poprzez przesłanie projektu na adres Urzędu: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa z dopiskiem „BOM-projekt”
- w formie elektronicznej, za pośrednictwem tej strony internetowej. Funkcja składania projektów drogą elektroniczną będzie dostępna od 6 kwietnia 2021 r.
O zgłoszeniu projektu w terminie decyduje data jego wpływu do Urzędu. - w formie papierowej, osobiście w siedzibie Urzędu lub w delegaturach w następujących lokalizacjach:
- Czy można wycofać zgłoszony projekt?
Projektodawca może wycofać projekt:- za pośrednictwem systemu informatycznego, nie później niż do końca dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia głosowania na projekty;
- poprzez złożenie pisemnego wniosku o wycofanie projektu w siedzibie Urzędu i lub w delegaturze, nie później niż 7 dni kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia głosowania na projekty;
- przesłanie pisemnego wniosku o wycofanie projektu na adres Urzędu, przy czym wniosek musi wpłynąć do Urzędu nie później niż 7 dni kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia głosowania na projekty.