Lokalizacja
szkoły ponadpodstawowe podregionu siedleckiego
Opis projektu
Telewizja, prasa papierowa i internetowa, media społecznościowe... Wszystkich nas otacza dziś "ocean masowego przekazu". Coraz częściej stajemy się nie tylko biernymi odbiorcami mediów, ale i ich współtwórcami. Jak czynnie włączyć się do tego medialnego dialogu na poziomie lokalnym? Na pewno wielu cennych rad zarówno dotyczących pisania w internetowych mediach społecznościowych (a może także w szkolnych gazetkach albo na profilach facebookowych placówek oświatowych) mogą udzielić dziennikarze prasy regionalnej/lokalnej. Uczniom szkół średnich podregionu siedleckiego warto zaproponować cykl spotkań z przedstawicielami prasy, ukazującej się w regionie. Cykl powinien być prowadzony przez najbardziej doświadczonych dziennikarzy, fotoreporterów. Podczas spotkań mogą być wykorzystywane materiały edukacyjne w postaci prezentacji multimedialnych itp. Zapotrzebowanie na tego typu spotkania mogliby zgłaszać dyrektorzy szkół. Prowadzący mógłby również wystąpić z inicjatywą do placówek oświatowych. W szkołach, które przystąpiłyby do akcji, mogłoby się odbyć 5 warsztatów (co najmniej 2-godzinne) po 2 w semestrze letnim i 3 w zimowym. Spotkania byłyby podzielone na dwie części - teoretyczną i ćwiczenia praktyczne (z użyciem urządzeń posiadanych przez szkoły albo sprzętu prywatnego uczniów - np. telefony komórkowe, laptopy, aparaty fotograficzne). Dziennikarze odpowiadaliby na nurtujące młodzież pytania z zakresu środków masowego przekazu. Szczegółową tematykę spotkań (i oczekiwania odbiorców) określaliby (we współpracy z dziennikarzami): dyrektorzy placówek, nauczyciele i samorządy uczniowskie. Spotkania mogłyby dotyczyć także zdjęć (i filmików), które można zamieścić w mediach społecznościowych. Przewidywana liczba placówek edukacyjnych, które wzięłyby udział w programie - 10. Przygotowane przez uczniów najlepsze publikacje dotyczące "Małej Ojczyzny", które będą owocem akcji, mogłyby być opublikowane na łamach prasy regionalnej/lokalnej (1 tekst z danej szkoły) i na jej portalu internetowym (jedna publikacja z danej placówki).
Za każdy z publikowanych tekstów jego autor otrzymałby honorarium. Rozpropagowanie projektu - w publikacjach prasowych i mediach społecznościowych, ew. plakaty w placówkach oświatowych.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
Warsztaty pomogą wypracować młodym ludziom umiejętność działania (również na rzecz swych "małych ojczyzn"), kreatywność oraz aktywność w poszukiwaniu ciekawych informacji; rzetelnego i obiektywnego ich przygotowywania.Ważnym aspektem jest również rozwijanie umiejętności komunikowania się oraz łatwość nawiązywania kontaktów. Młodzież chętniej i odważniej będzie wyrażała swoje opinie. Umiejętności i wiedza zdobyte na warsztatach pozwolą młodzieży łatwiej i pewniej poruszać się w świecie współczesnych mediów. Dzięki fachowej wiedzy przekazanej przez dziennikarzy i fotoreporterów młodzi ludzie będą lepiej przygotowani do wyzwań, związanych z unikaniem zagrożeń, z którymi mogą się zetknąć w czasie korzystania z różnorodnych środków masowego przekazu - m.in. internetowych witryn, portali społecznościowych itp. Spotkania poszerzą także zasób słownictwa każdego ucznia. Młodzież zainteresowana przyszłą karierą zawodową, związaną z mediami, może podczas warsztatów poznać specyfikę pracy w mass-mediach. Praktyczne szkolenia mogą rozwijać umiejętności komunikatywnego (i poprawnego) porozumiewania się w świecie interaktywnych mediów.
Adresaci projektu
młodzież szkół średnich podregionu siedleckiego.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Działanie | Koszt (brutto, w PLN) |
---|
1 | Rozpropagowanie akcji, prowadzenie naboru i opieka administracyjno-techniczna nad akcją | 8 000 zł |
2 | Prowadzenie zajęć (100 godzin) + przygotowanie dziennikarzy + dojazdy | 40 000 zł |
3 | Koszty publikacji wybranych artykułów napisanych przez uczniów (10) w wydaniach papierowych pisma regionalnego/lokalnego | 15 000 zł |
4 | Honoraria dla uczniów - autorów wybranych tekstów w wydaniach papierowych | 1 200 zł |
5 | Koszty publikacji wybranych artykułów napisanych przez uczniów (10) na portalu internetowym pisma regionalnego/lokalnego | 5 000 zł |
6 | Honoraria dla uczniów - autorów wybranych tekstów na portalu internetowym | 1 200 zł |
7 | Uroczyste podsumowanie akcji | 5 000 zł |
Łącznie: 75 400 zł |