Lokalizacja
DROGA WOJEWÓDZKA NR 618 PRZEBIEGAJĄCA PRZEZ MIEJSCOWOŚĆ GŁADCZYN, GM. ZATORY, POW. PUŁTUSK, DZIAŁKA NR 4, OBRĘB GŁADCZYN
Opis projektu
Budowa dwóch zatoczek autobusowych wraz z nasypami po lewej i prawej stronie drogi wojewódzkiej nr 618 w miejscowości Gładczyn wraz z chodnikami dojścia do zatoczek.
Termin realizacji
1. wykonanie projektu
2. roboty pomiarowe
3. roboty ziemne wykonywane koparkami oraz formowanie i zagęszczenie nasypów spycharkami
4. wykonanie chodnika
- wykonanie ław pod krawężniki betonowe z oporem z betonu
- ustawianie krawężników betonowych o wymiarach 15x30 na podsypce cementowo-piaskowej
- ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej
- profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni
- wzmocnienie podłoża z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o grubości po zagęszczeniu 10 cm
- warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości 15 cm
- chodnik z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej
5. wykonanie zatoczki przy jezdni
- mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni
- stabilizowanie kruszywem naturalnym stabilizowanego cementem przy użyciu zespołu do stabilizacji, grubość warstwy po zagęszczeniu 22 cm.
- podbudowa z kruszywa naturalnego łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm
- nawierzchnia z betonu B 20 o grubości 20 cm.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
Miejscowość Gładczyn jest trzecią co do liczby mieszkańców miejscowością w gm. Zatory liczącą 342 mieszkańców. Większa cześć mieszkańców korzysta z komunikacji zbiorowej oraz z miejscowego przystanku lecz aby dojść do miejsca zatrzymania autobusu muszą iść poboczem bardzo ruchliwej drogi i na tym poboczu oczekiwać na przyjazd autobusu. Jest to bardzo niebezpieczne dla osób korzystających z tych przystanków tym bardziej, że drogą tą przemieszczają się duże składy ciężarówek, które niejednokrotnie przekraczają w tym miejscu dozwoloną prędkość oraz wyprzedzają na skrzyżowaniu oraz często dochodzi na tym skrzyżowaniu do wypadków. Podmuch wiatru pędzącej ciężarówki jest ogromny a oczekujący na przyjazd autobusu stoją 1 metr od krawędzi jezdni i często uciekają do przydrożnego rowu. Wybudowanie zatoczek autobusowych wraz z prowadzącymi do nich chodnikami w znaczący sposób poprawi bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu i pozwoli uniknąć w przyszłości zdarzeń drogowych z udziałem pieszych.
Adresaci projektu
Mieszkańcy Gładczyna oraz inne osoby korzystające z transportu zbiorowego, w tym młodzież szkolna i osoby starsze.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Działanie | Koszt (brutto, w PLN) |
---|
1 | wykonanie projektu | 5 000 zł |
2 | roboty pomiarowe | 1 000 zł |
3 | roboty ziemne | 10 000 zł |
4 | wykonanie dwóch chodników | 22 000 zł |
5 | wykonanie dwóch zatoczek przy jezdni | 12 000 zł |
Łącznie: 50 000 zł |