Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 64

64. Święto Seniorów Powiatu Grójeckiego


Opis projektu

Święto Seniorów Powiatu Grójeckiego to bezpłatne wydarzenie zorganizowane dla min.400 seniorów. Jako jedyne zgromadzi członków grup senioralnych oraz seniorów niezrzeszonych z terenu pow. grójeckiego na wspólnym świętowaniu Ogólnopolskiego Dnia Seniora, który przypada w listopadzie. Działania zostaną zrealizowana w okresie V-XII.2025.

Wydarzenie O charakterze kulturalno-integracyjnym zostanie zorganizowane w Warce na terenie hali CeSiR. Jest to miejsce dogodne dla seniorów.

PRZEBIEG WYDARZENIA

Zebranie w jednym czasie i miejscu umożliwia integrację grup senioralnych i szerzej środowiska osób starszych, zachęca seniorów do działania, pokazuje że grupy senioralne to miejsce do aktywnego spędzania czasu dla seniora. Wydarzenie będzie trwać ok. 7h.

Ważną częścią będzie oficjalne podziękowanie dla aktywnych seniorów i grup senioralnych z terenu powiatu grójeckiego, który przekazane zostaną listy gratulacyjne wraz z symbolicznymi nagrodami. Będzie to czas, w którym należy podziękować seniorom za ich zaangażowanie, pokazywać jakie realizują działania i doceniać ich wysiłek w aktywizowanie nie tylko swojego środowiska, ale także swoich małych społeczności lokalnych.

W programie znajdzie się występ artystyczny wykonawcy bliskiego sercu seniorów- np. DE MONO, 2+1, Trojanowska. Spotkanie zakończy tradycyjna potańcówka, w której już sami seniorzy będą mogli zaprezentować swoje talenty muzyczne i taneczne. Dzięki muzyce biesiadnej i zabawie do starych przebojów będą mogli wrócić do czasów swojej młodości.

W trakcie wydarzenia zostanie zorganizowany czas do wzajemnego poznawania się poprzez różnego rodzaju aktywności-gry i zadania. Niezbędne będzie przygotowanie zabaw integracyjnych, w których będą mogli wziąć udział uczestnicy wydarzenia. Gry służące poznaniu seniorów z innych grup, szukania wspólnych pasji, potencjalnych partnerów do realizacji działań senioralnych.

Na wydarzenie zostaną zaproszeni także reprezentanci władz samorządowych i lokalnych instytucji zaangażowanych we wspieranie osób starszych oraz media.

Luźna formuła i charakter imprezy z elementami różnych form aktywnego spędzania czasu ma szansę przyciągnąć zakładanych odbiorców. To szansa na wyciągnięcie z domów i oderwanie od szarej rzeczywistości dla osób mniej zamożnych, a co najważniejsze do spotkania osób, które mają podobne trudności i marzenia. Wspólne świętowanie i spędzanie razem czasu to dla seniorów najlepsze lekarstwo!

Wstępny godzinowy plan spotkania:
15:00-16:00 Powitanie, podziękowania, prezentacje grup
16:00-17:30 Koncert
17.30-19.00 Poczęstunek
19.00-19.30 integracja grup
19.30-22.00 Potańcówka

Do realizacji wydarzenia niezbędne będzie:

1. ZAPEWNENIE TRANSPORTU- dowiezienie uczestników na wydarzenie jest niezbędne z racji wieku i przy uwzględnieniu trudności w dostosowaniu połączeń z wykorzystaniem transportu publicznego (brak i niedostosowane godziny połączeń). Transport pozwoli na dostępność wydarzenia- dla każdego seniora. Dokładne trasy przejazdów dostosowane będą do listy zrekrutowanych uczestników. Przewidujemy, że będzie to 8 przejazdów autokarowych po ok. 50 osób, Jedna trasa to ok. 40km, uwzględniając przejazd w obie strony i niezbędny czas pracy kierowcy.

2. PROMOCJA - ważnym elementem realizacji Święta jest prezentowanie w przestrzeni publicznej pozytywnego wizerunku seniora, docenianie ich aktywności. Będzie to możliwe dzięki realizacji reportażu filmowego i zdjęciowego z wydarzenia, które prezentowane będą w lokalnych mediach m.in. gazety, media społecznościowe, strony organizatorów i partnerów. Film będzie nie tylko promocją wydarzenia, ale także docenieniem seniorów w dniu ich Święta- mobilizacją do dalszych działań wspierających ich rozwój

3. ORGANIZACJA MIEJSCA- planowane miejsce realizacji to Hala CeSiR w Warce. Miejsce to wynika z lokalizacji w gminie Warka połowy z działających na terenie powiatu grójeckiego grup senioralnych. Sala, w której planowane jest wydarzenie jest dostępna architektonicznie- są podjazdy dla osób na wózku/ poruszających się o kulach/ seniorów; korytarze są szerokie, jest przystosowana toaleta. Uczestnicy zostaną poinformowani i rozkładzie pomieszczeń i sposobach ewakuacji. Możliwe będzie wejście z psem asystentem. Realizacja wydarzenia wiąże się z konicznością podjęcia współpracy z CeSiR, które zarządzą tym miejscem.

4. PRZYGOT. REPORTAŻY - spotkanie to to świetna okazja by promować aktywność seniorów, ich samodzielność, działalność Sieci Aktywnych Seniorów- aby udostępniać w mediach społecznościowych czy w gazetach lokalnych niezbędne jest przedstawienie dobrej jakości zdjęć. Seniorzy będą mogli pochwali się na przygotowanej odpowiednio ściance promocyjnej jakimi są aktywnymi mieszkańcami Mazowsza. Będą mieć też profesjonalne zdjęcia by pokazywać je prezentując swoje działania.

5. PRZYGOT. NAGRÓD I UPOMINKÓW - na terenie Mazowsza są różnego rodzaju konkursu promujące aktywne organizacje pozarządowe, KGW czy nawet aktywnych sołtysów. Seniorzy też potrzebują poczuć, że ich działania są ważne dla społeczności i warto ich za to docenić w szczególnym czasie Święta Seniorów. Każdy z uczestników powinien otrzymać symboliczne podziękowania, a najaktywniejsi liderzy grup senioralnych listy gratulacyjne.  

6. ORGANIZACJA SPOTKANIA INFORM.- z racji na dużą liczbę planowanych uczestników niezbędne jest zorganizowanie spotkania informacyjnego podczas którego zaproszeni liderzy grup senioralnych poznają szczegóły wydarzenia, pomogą w opracowaniu zasad uczestnictwa, przekażą swoje pomysły na elementy integracyjne podczas spotkania, pomogą wskazać osoby/grupy które powinny otrzymać wyróżnienie. Konsultowane będą m.in. kwestie transportu uczestników, programu, ustawienia Sali, wyboru zespołu.

7. KOORDYNACJA WYDARZENIA
Przygotowanie wiąże się z dużą liczbą zadań: ustalenia harmonogramu i przebiegu, rekrutacji 400 uczestników, kwestii dot. logistyki wydarzenia- organizacji nagłośnienia, sceny, transportu i organizacji miejsc siedzących, poczęstunku i elementów integracji grup, zapewnienia dostępności seniorom uczestnikom spotkania. Specjalista ds. logistyki wydarzenia (sporządzenie mapy wydarzenia, lokalizacja poszczególnych atrakcji i elementów, współpraca z usługodawcami, wystawcami). Za kwestie koordynacyjne mające na celu płynność realizacji projektu i poprawne jego rozliczenie m.in. czynności nadzorcze i koordynacyjne, czuwanie nad poprawnością formalno-organizacyjną realizacji projektu (harmonogram, budżet), monitoring rezultatów odpowiadać będzie koordynator. Koordynator (zamawianie usług, nadzór nad budżetem, rezultatami, sprawozdawczość, współpraca z wykonawcami oraz sp. ds.logistyki i pracownikami do obsługi). Niezbędną dla projektu funkcją będzie również specjalista ds.promocji–zapewniający odpowiednią promocję wyd., a także dostępność informacyjno-komunikacyjną. Sp. ds.promocji-opracowanie grafik, kampania reklamowa na FB, dystrybucja materiałów, org. konkursów, kontakty z uczestnikami, udzialenie wywiadów.

Rodzaj projektu

nieinwestycyjny

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.DziałanieKoszt (brutto, w PLN)
1TECHNIKA/LOGISTYKA - Scena wraz z rozstawieniem i obsługą, oświetlenie i nagłośnienie (dostosowane do zespołów)30 000 zł
2TECHNIKA/LOGISTYKA - Wynajęcie miejsc siedzących wraz ze stołami dla 500 osób3 000 zł
3TECHNIKA/LOGISTYKA - Dekoracje stołów, sceny m.in. Kwiaty i świece na ok. 50 stołów, 1 tys. balonów, serwetki dla 400 os.1 500 zł
4TECHNIKA/LOGISTYKA - Transport 400 uczestników na wydarzenie-8 przejazdów x średnio 1800 zł (przejazd w obie strony x średnio 40 km, pojazd na ok. 50 pasażerów, uwzględniając czas pracy kierowcy pow. 6 h) 15 000 zł
5ATRAKCJE - Konferansjer3 000 zł
6ATRAKCJE - Występ artystyczny zespołu znanego seniorom (np. zespół DE MONO, KOMBI, 2 plus 1, Izabela Trojanowska) wraz z ZAIKS-em60 000 zł
7ATRAKCJE - Oprawa muzyczna - DJ/kapela7 000 zł
8ATRAKCJE - Poczęstunek dla 500 osób (ciepły posiłek, kawa, herbata, woda, ciasto, przystawki) z pełnym serwisem75 000 zł
9ATRAKCJE - Podziękowania i nagrody dla aktywnych seniorów/grup senioralnych/samorządów np. kwiaty, dyplomy, statuetki6 000 zł
10PROMOCJA - Opracowanie, druk i dystrybucja zaproszeń2 000 zł
11PROMOCJA - Spotkania informacyjno-rekrutacyjne dla ok. 20 grup senioralnych - prowadzący, poczęstunek6 000 zł
12PROMOCJA - Reportaż zdjęciowy z wydarzenia2 500 zł
13PROMOCJA – Nakręcenie i montaż reportażu filmowego z wydarzenia5 500 zł
14PROMOCJA- Ścianka do robienia zdjęć3 500 zł
15ZEBEZPIECZENIE - Stoisko medyczne dla seniorów 1 500 zł
16ZABEZPIECZENIE - Ubezpieczenie uczestników1 000 zł
17ZABEZPIECZENIE - Oznaczenia miejsca m.in. Tabliczki z nazwą wydarzenia, programem, banery, tablice usadzenia uczestników i winietki na stoły1 500 zł
18ZABEZPIECZENIE - Organizacja stoiska informacyjnego dla seniorów (przygotowanie miejsca, nadzór i przygotowanie i prowadzenie punktu informacji dla seniorów podczas wydarzenia, przeszkolenie wolontariuszy w tym zakresie)2 000 zł
19ORGANIZACJA Specjalista ds. logistyki wydarzenia (sporządzenie mapy wydarzenia, lokalizacja poszczególnych atrakcji i elementów, współpraca z usługodawcami, wystawcami) - (50zł x 50h)2 500 zł
20ORGANIZACJA Pracownicy do obsługi (ustawianie ławek, stołów, lokalizacja oznaczeń, prace fizyczne, przygotowanie dzień przed, impreza i sprzątanie po) - (30zł/h x 25h x 2 osoby) 1 500 zł
21ORGANIZACJA Koordynator (zamawianie usług,nadzór nad budżetem, rezultatami, sprawozdawczość, współpraca z wykonawcami oraz sp. ds. logistyki i pracownikami do obsługi) - 8000zł (50zł/h x 160h)6 000 zł
22ORGANIZACJA Sp. ds. promocji - opracowanie grafik, kampania reklamowa na FB, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja konkursów, kontakty z uczestnikami, udzielanie wywiadów - 50zł x 50h 2 500 zł
23ORGANIZACJA koszty księgowości 1 500 zł
Łącznie: 240 000 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Święto Seniorów Powiatu Grójeckiego

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Informujemy, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach budżetu obywatelskiego Województwa Mazowieckiego jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/SkrytkaESP. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl. 

Dane osobowe:

1) będą przetwarzane w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym, o którym mowa w art. 10a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych w formie budżetu obywatelskiego;
2) będą przekazywane spółce MediaPark Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Władysława Trylińskiego 10, 10-683 Olsztyn świadczącej dla Województwa Mazowieckiego usługę związaną z udostępnieniem systemu do zarządzania budżetem obywatelskim Województwa Mazowieckiego oraz spółce home.pl S.A. z siedzibą przy ul. Zbożowej 4 w Szczecinie, świadczącej dla spółki MediaPark Sp. z o.o. usługę zapewnienia infrastruktury serwerowej.
3) mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjnoorganizacyjną Urzędu;
4) będą przechowywane nie dłużej niż wynika to z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa przysługuje prawo:

1) żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych;
2) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, uzasadnionego Pani/Pana szczególną sytuacją;
3) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa Podanie Pan/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu złożenia projektu.