Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 544

544. ŚWIADOMIE BUDUJEMY SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ


Lokalizacja

Projekt będzie realizowany w mieście Siedlce i powiecie siedleckim.

Opis projektu

Projekt 'świadomie budujemy swoją przyszłość” jest program edukacyjny jest skierowany do podregionu siedleckiego składający się z trzech bloków tematycznych:

I blok: Edukacja finansowa jest skierowany do młodzieży wchodzącej w dorosłe życie oraz dorosłych osób. W ramach I bloku odbędzie się 7 spotkań/ warsztatów edukacyjnych po 3 godziny oraz 50 godzin konsultacji indywidualnych z trenerem mentalnym i 40 godzin z  ekspertem — prawnik, mediator i psycholog. Dzięki spotkaniom edukacji finansowej wzrośnie  poziom świadomości finansowej docelowej grupy osób.
7 spotkań/ warsztatów edukacyjnych o tematyce:
"Świadomość w procesie edukacji finansowej” uczestnicy zwiększą swoją świadomość w zakresie przekonań wspierających ograniczających na temat pieniędzy oraz świadomość swoich praw w związku. Zwiększy się ich poczucie wpływu na swoje życie, oraz poczucia sprawczości i decyzyjności.
'Zmiana nawyków i przekonań na temat pieniędzy " Drugi warsztat będzie poświęcony przekonaniom na temat pieniędzy. Uczestnicy dostaną narzędzia jak pracować ze swoimi przekonaniami, jakie wprowadzić nawyki aby zmienić swoje podejście do życia i pieniędzy. "Wyznaczanie celów finansowych (marzenia a pieniądze)" Przepiękny temat poświęcony marzeniom w kontekście zarabiania pieniędzy, przyszłości i realizacji marzeń. Uczestnicy wykonają kilka ćwiczeń dotyczących ich przyszłości m.in wymarzony dzień, moje pasje - dlaczego warto robić to co lubię i sprawia mi przyjemność, mapa marzeń. Dlaczego moje DLACZEGO jest takie ważne w kontekście świadomego wydawania pieniędzy i planowania przyszłości?
„Planowanie i podział budżetu" Te warsztaty poświęcone zostaną nauce planowania i podziału budżetu domowego na podstawie zasady T. Harva Ekera, autora książki „Bogaty albo biedy po prostu różni mentalnie”. Podzielimy budżet domowy na 6 kategorii: 1. Bieżące utrzymanie (życie) 2. Duże zakupy (niezaplanowane wydatki/marzenia) 3. Wolność finansowa (inwestowanie/pomnażanie pieniędzy) 4. Edukacja (rozwój) 5. Przyjemności 6. Dobroczynność
(pomoc charytatywna)
„Wychodzimy z długów” Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat przemocy ekonomicznej i będą potrafiły ocenić ryzyko spirali zadłużeń. Zwiększy się wiedza uczestników na temat dobrego i złego kredytu.
„Finanse w związkach” To trudny ale bardzo potrzebny temat bo statystki są bezlitosne, co 3 małżeństwo w Polsce rozpada się z powodu problemów finansowych i/lub przemocy ekonomicznej. Nie jesteśmy nauczeni rozmawiać o pieniądzach, które cały czas są tematem tabu. Odpowiemy sobie wspólnie jak zatem rozpocząć tą dyskusję, w jaki sposób podzielić budżet domowy żeby każdy z małżonków miał swoje kieszonkowe? Jak pod tym kątem wyglądam prawo polskie i komu daje jakie uprawnienia? Uczestnicy poznają sposoby analizowania swojego zadłużenia i sytuacji finansowej.
„Edukacja finansowa dzieci i młodzieży” Nikt nie ma wątpliwości, że edukacji finansowej brakuje nam od zawsze. Szkoła jeszcze długo tej luki nie wypełni. Nauczą się prowadzić edukację  finansową dzieci w domu - stworzenie kontraktu kodeksu honorowego rodziny, w którym zostaną m.in. określone warunki otrzymywania tzw. kieszonkowego. Uczestnicy poznają sposoby mówienia o wspólnym budżecie domowym. Nauczą się prowadzić edukację finansową dzieci w domu. Pomiędzy kolejnymi warsztatami uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w konsultacjach indywidualnych w zakresie treningu mentalnego oraz będą mogli skorzystać z wsparcia eksperta. Celem konsultacji z trenerem mentalnym jest ułożenie planu dziania pod konkretną osobę, w zależności od jej sytuacji finansowej, życiowej i mentalnej. Wsparcie w tym procesie, procesie budowania nowych nawyków związanych z zarządzaniem własnymi finansami. Natomiast dzięki wsparciu ekspertów odpowiedniego specjalisty będzie miał możliwość rozwiązania problemu, żeby pomóc w poprawie sytuacji finansowej rodziny. Konsultacje będą się odbywać indywidualnie online lub stacjonarnie w zależności od sytuacji uczestnika zadania.

Il blok: Warsztaty edukacyjne dla rodziców. W ramach Il bloku odbędzie się 4 spotkania/warsztaty edukacyjnych po 8 godziny. Warsztaty są skierowane do rodziców/ opiekunów prawnych, spotkania będą podzielone na cztery obszary tematyczne, do których jest opracowany szczegółowy harmonogram i program przeprowadzenia zajęć pt: PROGRAM WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RODZICÓW „ŚWIADOMY RODZICSZCZEŚLIWE DZIECKO” Kim jest moje dziecko. Głównym zadaniem jest nauczyć się słuchać i rozumieć dziecko, poznać trudności teraźniejszego pokolenia. Jak mu pomóc zrozumieć własne emocje oraz budować  zdrową pewność siebie i poczucie własnej wartości. Jak wspierać w różnych etapach dojrzewania swoje pociechy. - Wewnętrzne dziecko. Głównym zadaniem jest : przejść z roli "niespełniony rodzic” do "szczęśliwy rodzic"; sprawdzić czym jest dziecko w sobie, dotknąć własnych blokad, negatywnych przekonań, dostrzec niekorzystne własne wzorce rodzinne, nauczyć rodziców zadbać o siebie. Postawić własne cele i odkryć siebie na nowo - Jak być dobrym rodzicem. Głównym zadaniem jest: pokazać jak budować zaufanie i zdrową relację z dzieckiem. Nauczyć się jak radzić sobie w kryzysowych sytuacjach, jak wychować w otoczeniu bez chęci sięgania po niebezpieczne używki, alkohol lub narkotyki. Jak przeżyć okres buntu i nie stracić nastolatka na zawsze. - Moc podświadomości. Głównym zadaniem jest: pokazać jak budować własne emocje jak nad nimi panować. Nauczyć się jak radzić sobie w kryzysowych sytuacjach, to właśnie emocje wpływają na nasze decyzje w naszym życiu i w otoczeniu bez chęci sięgania po niebezpieczne używki, alkohol lub narkotyki. Jak przeżyć okres buntu u nastolatka i nie stracić go na zawsze przez nie kontrolowane emocje.

III blok: Turnus wakacyjny "Mentalnie pozytywni" zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie w godzinach 8:00- 16:00 po 5 dni oraz każda grupa będzie miała wyjście do kina i wycieczkę wyjazdową. Do zajęć jest opracowany szczegółowy harmonogram i program przeprowadzenia zajęć pt: "PROGRAM „MENTALNIE POZYTYWNI” Celami zajęć będą min.: Stwarzanie dzieciom warunków do ciekawego i aktywnego spędzania czasu. Kształtowanie umiejętności społecznych. Promowanie wartości profilaktycznych. Promowanie zdrowego stylu życia. Rozwijanie umiejętności ekspresji uczuć i emocji. Stymulowanie rozwoju koncentracji, kreatywności i empatii. Poznanie siebie i własnych talentów. Trening mentalny- wsparcie i pomoc w odnalezieniu siebie. Arteterapia jako sposób na wyrażanie siebie. Zahamowanie dynamiki wzrostu zachowań demoralizujących u dzieci i młodzieży. W programie zajęć zostały uwzględnione wielokierunkowe działania: - Moja wizytówka — Czas z planszówkami - Zabawy na koncentracje i uważność - Mapa Marzeń - Art-terapia poznawanie kreatywności i emocji poprzez twórczość - Moje Emocje - Zdrowie to podstawa - Czas na rekreację - Czas na oddech - Czas na Mistrza Gotowania. Wszystkie działania zostaną zakończone wycieczką do Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka w Warszawie dla ok 100 osób w celu integracj

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu

Projekt "Świadomie budujemy swoją przyszłość” jest program edukacyjny jest skierowany  do podregionu siedleckiego składający się z trzech bloków tematycznych:
I Edukacja finansowa jest skierowany do młodzieży wchodzącej w dorosłe życie oraz dorosłych osób.
Il Warsztaty edukacyjne dla rodziców. "PROGRAM WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH DLA RODZICÓW „ŚWIADOMY RODZIC- SZCZEŚLIWE DZIECKO” jest skierowany do rodziców i opiekunów prawnych.
III Turnus wakacyjny ”Mentalnie pozytywni" skierowany jest do dzieci w wieku szkolnym

Wszechstronny rozwój zarówno dzieci, młodzieży jak i dorosłych (w tym osoby   niepełnosprawne) umożliwia im odkrycie nowych zainteresowań, poszerza kompetencje,  daje dużo satysfakcji i radości, a przede wszystkim pozytywnie wpływa na budowanie relacji międzyludzkich. Wsparcie rozwoju rodziny to jedno z ważniejszych zadań, przed którym stoi nasze społeczeństwo. Zarówno zapewnienie edukacji w zakresie rozwoju osobistego dorosłych, psychologii relacji rodzic-dziecko, jak i oferowanie kreatywnych i inspirujących  zajęć dla najmłodszych powinno być jednym z naszych priorytetów.

Projekt ma na celu realizację tych potrzeb poprzez organizację turnusu wakacyjnego dla dzieci, rozwijających warsztatów dla rodziców oraz edukacji finansowej dla młodzieży wchodzącej w dorosłe życie jak i dorosłych osób łączonej z konsultacjami z trenerem mentalnym i ekspertami dla dorosłych, pomagających radzić sobie z wyzwaniami rodzicielstwa, sfery finansowej i codzienności. Działania te pozwolą ciekawie i twórczo spędzić czas z rodziną i staną się impulsem do wspólnych rozmów i zacieśniania więzi rodzinnych.

I blok. Dzięki spotkaniom edukacyjnym wzrośnie poziom świadomości finansowej docelowej  grupy osób. Uczestnicy nauczą się jak kontrolować wydatki, nauczą się rozmawiać z partnerem o finansach w związku i będą prowadzili skuteczną edukację finansową swoich dzieci. Dzięki spotkaniom z ekspertami nauczą się rozwiązywać problemy, na co zwracać uwagę w związku. Uczestnicy nauczą się zarządzać budżetem domowym, czyli będą potrafili kategoryzować wydatki, ograniczać swoje wydatki i poznają sposoby oszczędzania. Będą umieli planować i dzielić swój budżet domowy. Uczestnicy zwiększą swoją świadomość w zakresie przekonań wspierających i ograniczających na temat pieniędzy oraz świadomość swoich praw w związku. Zwiększy się ich poczucie wpływu na swoje życie, oraz poczucia  sprawczości i decyzyjności. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat przemocy ekonomicznej i będą potrafiły ocenić ryzyko spirali zadłużeń. Zwiększy się wiedza uczestników na temat  dobrego i złego kredytu. Uczestnicy określą swoje wartości, potrzeby i cele, w oparciu o które będą podejmować bardziej świadome decyzje konsumenckie. Zwiększy się ich poczucie bezpieczeństwa i pewność siebie. Nauczą się prowadzić edukację finansową dzieci w domu - stworzenie kontraktu kodeksu honorowego rodziny, w którym zostaną m.in. określone warunki otrzymywania tzw. kieszonkowego. Uczestnicy poznają sposoby mówienia o wspólnym budżecie domowym. Uczestnicy poznają sposoby analizowania swojego zadłużenia i sytuacji finansowej.

Il blok. Głównym zadaniem jest: pokazać jak budować własne emocje jak nad nimi panować. Nauczyć się ja sze decyzje w naszym życiu i w otoczeniu, To właśnie emocję budują nasze relacje rodzic - k radzić sobie w kryzysowych sytuacjach, to właśnie emocje wpływają na dziecko. Jak przeżyć okres buntu u nastolatka i nie stracić go na zawsze przez nie kontrolowane emocje. Jak budować pozytywne emocje u naszych dzieci aby umiały sobie  radzić w kryzysowych sytuacjach, to jest zadanie nasze - rodziców.

III blok. W programie zajęć zostały uwzględnione działania w kierunku:
Moja wizytówka — autoprezentacja w formie pracy plastycznej umożliwienie dzieciom zaprezentowania siebie, swoich talentów i zainteresowań przed grupą;
- Czas z planszówkami zajęcia w grupach z wykorzystaniem gier planszowych rozwijających strategiczne i logiczne myślenie;
- Zabawy na koncentracje i uważność — żonglowanie, karty pracy, zabawy;
- Mapa Marzeń — praca plastyczna pozwalająca poznać własne marzenia i ich wizualizacje;
- Art-terapia poznawanie kreatywności i emocji poprzez twórczość;
Moje Emocje- poznanie podstawowych emocji, jak z nimi sobie radzić.
- Zdrowie to podstawa- warsztaty próbujące zdrowy tryb życia.
- Czas na rekreację - wyjście do kina, na spacer, na lody.
- Czas na oddech - gra w piłkę, rajd rowerowy, przebywanie na świeżym powietrzu.
- Czas na Mistrza Gotowania- poznanie emocji które towarzyszą we wspólnych przygotowaniu posiłków
Efektem tych zajęć powinno być nabycie przez dzieci i młodzież właściwych postaw pozwalających na zachowanie zdrowia oraz wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo. Podniesienie ich świadomości w zakresie zagrożeń współczesnego świata. Promowanie aktywności w zakresie profilaktyki i zapobiegania zachowaniom niebezpiecznym i niepożądanym, a także promowanie aktywnego spędzania czasu. Kolejnym spodziewanym efektem powinno być uporządkowanie systemu wartości, wykształcenie asertywności w przypadku odmawiania bez zrywania dobrego kontaktu.
W naszym subregionie nie ma takich zajęć dla dzieci, młodzieży i dorosłych, gdzie praca była by prowadzona na emocjach uczestników.
Bezpłatny charakter projektu pozwoli na dotarcie do szerokiego grona zainteresowanych osób, a jego realizacja przyniesie efektywne korzyści uczestnikom.

Adresaci projektu

Projekt "Budujemy swoją przyszłość” jest program edukacyjny skierowany do dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym niepełnosprawne) - dzieci i młodzież z województwa mazowieckiego
- rodzice/opiekunowie prawni z województwa mazowieckiego
- osoby dorosłe z województwa mazowieckiego

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
ŚWIADOMIE BUDUJEMY SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Informujemy, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach budżetu obywatelskiego Województwa Mazowieckiego jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/SkrytkaESP. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl. 

Dane osobowe:

1) będą przetwarzane w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym, o którym mowa w art. 10a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych w formie budżetu obywatelskiego;
2) będą przekazywane spółce MediaPark Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Władysława Trylińskiego 10, 10-683 Olsztyn świadczącej dla Województwa Mazowieckiego usługę związaną z udostępnieniem systemu do zarządzania budżetem obywatelskim Województwa Mazowieckiego oraz spółce home.pl S.A. z siedzibą przy ul. Zbożowej 4 w Szczecinie, świadczącej dla spółki MediaPark Sp. z o.o. usługę zapewnienia infrastruktury serwerowej.
3) mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjnoorganizacyjną Urzędu;
4) będą przechowywane nie dłużej niż wynika to z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa przysługuje prawo:

1) żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych;
2) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, uzasadnionego Pani/Pana szczególną sytuacją;
3) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa Podanie Pan/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu złożenia projektu.