Lokalizacja
Lokalizacja sceny teatralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury (dawne Kino Praha), ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Opis projektu
System elektroakustyczny zapewni:
− Nagłośnienie wszystkich wydarzeń przyjętych w założeniach z wykorzystaniem systemu nagłośnienia frontowego składającego się z zestawów szerokopasmowych, zestawów głośnikowych niskotonowych, urządzeń typu „frontfill”, monitorów scenicznych oraz urządzeń głośnikowych efektowych pochodzących od tego samego producenta.
− Nagłośnienie widowni przy pomocy systemu nagłośnienia w skład którego wchodzą:
• 5 głównych gron głośnikowych typu line-array składających się z zestawów głośnikowych szerokopasmowych zapewniających propagacje w płaszczyźnie poziomej nie mniejszą niż 110°, o wadze nie większej niż 50 kg każde,
• 3 zestawy głośnikowe niskotonowe złożone z co najmniej jednego głośnika o średnicy przetwornika minimum 21” oraz wadze nie większej niż 60 kg każdy.
• zestawy głośnikowe typu „frontfill” o wysokości nie większej niż 24 cm i szerokości nie większej niż 17 cm,
• zestawy głośnikowe efektowe o wysokości nie większej niż 45cm oraz wadze nie większej niż 15 kg.
− Wykorzystanie wzmacniaczy mocy z wbudowanym procesorem głośnikowym, posiadającym programy fabryczne dla zasilanych zestawów głośnikowych.
− Wszystkie stosowane wzmacniacze mocy systemu elektroakustycznego powinny posiadać wbudowany lub zewnętrzny interfejs protokołu cyfrowej transmisji danych fonicznych AVB lub DANTE w ilości co najmniej 4 kanałów fonicznych dla każdego wzmacniacza i co najmniej 8 kanałów w strumieniu.
− Nagłośnienia sceny przy użyciu co najmniej 12 linii monitorowych dla monitorów scenicznych mobilnych o konstrukcji koaksjalnej.
− Realizację dźwięku za pośrednictwem cyfrowej konsolety fonicznej w kabinie realizatora dźwięku lub na widowni tzw. stanowisko „FOH”.
− Realizację dźwięku na potrzeby rejestracji materiału dźwiękowego oraz odsłuchu dla artystów na scenie.
− Cyfrową transmisję sygnałów fonicznych pomiędzy następującymi urządzeniami:
• cyfrowa konsoleta foniczna,
• moduły wejść/wyjść
• konwerter sygnałów cyfrowych,
• procesor dźwięku przestrzennego,
• system mikrofonów bezprzewodowych.
Cyfrowa konsoleta foniczna powinna zapewnić możliwość pracy z częstotliwością próbkowania 96 kHz.
− Wykorzystanie co najmniej 24 kanałów mikrofonów bezprzewodowych
− Wykorzystanie co najmniej 4 kanałów monitoringu dousznego
− Zastosowanie systemu dźwięku immersyjnego pochodzącego od producenta urządzeń głośnikowych
− Możliwość sterowania systemem dźwięku przestrzennego z poziomu oprogramowania na komputer PC lub z poziomu zastosowanej cyfrowej konsolety fonicznej
System powinien zostać wyposażony w komplet akcesoriów mobilnych (mikrofony, symetryzatory, statywy, przewody) umożliwiających realizację wydarzeń o różnym charakterze.
Urządzenia nagłośnienia powinny umożliwiać modyfikację parametrów elektroakustycznych w sposób zdalny, przy pomocy komputera (laptopa/tabletu), stosownie do potrzeb produkcji odbywającej się w Sali Widowiskowej.
System elektroakustyczny będzie się składał z następujących bloków funkcyjnych:
1. Przyłącza sygnałowe
2. Mikrofony przewodowe i akcesoria
3. System cyfrowej konsolety fonicznej
4. System nagłośnienia widowni
5. System nagłośnienia sceny
6. System dźwięku przestrzennego
7. System sterowania systemów: elektroakustycznego, oświetlenia scenicznego oraz AV
oraz w jego skład zaliczany będzie
8. Cyfrowy System mikrofonów bezprzewodowych,
który w projekcie potraktowany jest jako oddzielna pozycja zakupowa, z uwagi na to, że ma niezależne od pozostałych pozycji - zastosowanie.
W skład systemu bezprzewodowego wejdzie:
− 6 czterokanałowych odbiorników
− 24 nadajniki typu „bodypack” z miniaturowymi mikrofonami nagłownymi typu headset,
− 8 nadajników z mikrofonami do ręki typu „handheld”,
− Komplet zewnętrznych anten (ANT1 – ANT2)
System mikrofonów bezprzewodowych zapewni możliwość zarządzania i monitorowania pracy systemu z poziomu komputera za pośrednictwem sieci Ethernet.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury od stycznia 2020 roku ma swoją stałą siedzibę – budynek dawnego Kina Praha na warszawskiej Pradze - Północ. W jednej z trzech sal kinowych - największej - zaaranżował przestrzeń na potrzeby działalności teatralnej. Posiada profesjonalne zaplecze multimedialne (ekrany LED) oraz urządzenia oświetleniowe, jednak obecna akustyka nie pozwala zapomnieć Widzowi, że nadal jest w kinie. Realizacja projektu pn."Muzyczne dźwięki teatru" pozwoli uzyskać w adaptowanym wnętrzu (wytłumionej sali kinowej) optymalne parametry pogłosowe i zrozumiałości słowa oraz muzyki do produkcji widowisk i spektakli teatralnych w nim realizowanych. Stworzenie profesjonalnego systemu nagłośnieniowego i rozwiązań standardowo przyjętych dla sal teatralnych (które należy wprowadzić w pomieszczeniu obecnie funkcjonującym, jako sala kinowa), pozwoli uzyskać warunki dźwiękowe potrzebne do tego by sala mogła prawidłowo funkcjonować, jako sala teatru muzycznego i być wykorzystywana zgodnie z oczekiwaniami zarówno Widza, jak i całego zespołu Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury. Widz oglądając każdy z wystawianych spektakli w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury przy dobrym nagłośnieniu przeniesie się w świat wyobraźni reżysera nie tylko doświadczając wizualnych doznań, ale również dźwiękowych.
Adresaci projektu
Adresatami projektu są mieszkańcy województwa mazowieckiego w szczególności rodziny, seniorzy, dzieci i młodzież. Celem projektu jest również dotarcie do nowej publiczności także poza granicami województwa.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Działanie | Koszt (brutto, w PLN) |
---|
1 | System elektroakustyczny sali teatralnej | 686 000 zł |
2 | Cyfrowy system mikrofonów bezprzewodowych | 314 000 zł |
Łącznie: 1 000 000 zł |