Lokalizacja
Powiat Legionowski, Wołomiński, Miński, Otwocki
Opis projektu
Polska oświata publiczna mierzy się z brakami kadrowymi i sprzętowymi, które uniemożliwiają przeprowadzenie bardziej zaawansowanych eksperymentów lub doświadczeń. Ten projekt ma to usprawnić i pomóc w realizacji zajęć doświadczalnych oraz edukacyjnych ze sprzętem, którym nie dysponują. SmartLab odpowiada na potrzeby poznawcze dzieci i młodzieży. Dzięki lotności umożliwiał będzie szybkie przetransportowanie sprzętu oraz innych pomocy do dowolnego miejsca. Swoją uwagą Zmyślna Sowa (element przewodni zajęć) obejmie zakres rozwijania umiejętności przyrodniczych, technicznych, inżynieryjnych, artystycznych, matematycznych i treningi pamięci (szybkie czytanie i mnemotechniki).
Rozwijanie indywidualnych talentów każdego z uczniów oraz jednoczesny rozwój kompetencji społecznych, cyfrowych to dla SmartLab priorytet. Projekt zakłada prace na nowoczesnym sprzęcie i pomocach dydaktycznych. Zatrudnieni zostaną wykwalifikowani trenerzy do prowadzenia zajęć. Opracowane zostaną innowacyjne, kreatywne i atrakcyjne scenariusze zajęć opartye na metodzie wyrazowej Domana oraz zagadnieniach z zakresu programowania, efektywnej nauki, metody projektów i VR czyli wirtualna rzeczywistość. To technologia, która pozwala na wyświetlanie trójwymiarowego obrazu w specjalnie do tego przeznaczonych goglach. Przenosi uczestników do zupełnie innej rzeczywistości. Natomiast w edukacji otwiera zupełne inne pola oddziaływań pedagogiczno-poznawczych.
Warsztaty organizujemy w szkołach, przedszkolach, bibliotekach i domach kultury. Realizowane zajęcia są zgodne z podstawą programową przedszkola, szkoły podstawowej a nawet ponadpodstawowej. Każdy warsztat jest dostosowany tematyką, jak i zakresem do wieku uczestników.
Innowacyjne działania adresujemy do około 1000 beneficjentów (dzieci, młodzieży i dorosłych) z terenów wschodniej flanki Województwa Mazowieckiego.
Zajęcia dla dzieci i młodzieży przewidujemy dla grup w składzie 10-25 osób.
SmatrLab przeprowadzi podczas projektu 62 spotkania z dziećmi i młodzieżą, gdzie podczas 144 godzin trwania zajęć i warsztatów, pragnie zarazić ich ciekawością do samodzielnego poszukiwania wiedzy i eksploracji otaczającego świata, a także rozwijaniu własnych zdolności i talentów. Promocję swoich działań zaczniemy w serwisach społecznościach fb, Instagram i Tik-tok. Oferta zostanie wysłana na mailowe adresy placówek z odnośnikiem do zapisów.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
Projekt ma na celu:
- indywidualnego podejścia do ucznia, które rozbudzi w nim ciekawość i wyobraźnię, zachęci do zwiedzania, poznawania oraz odkrywania. Jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości do celów edukacyjnych
- pomoc dzieciom i młodzieży w selekcjonowaniu informacji, kodyfikacji treści, wyłapywaniu treści z materiału wzrokowego, posługiwania się nowoczesnymi narzędziami, badawczymi, pracy w grupie, autoprezentacji,
- zainteresowanie nauczycieli i rodziców nowoczesnymi metodami i formami pracy oraz sposobami ich przyswajania;
- kształtowanie umiejętności praktycznych nauczycieli, co przełoży się na wzrost zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi.
Adresaci projektu
Bezpłatny charakter projektu pozwoli na dotarcie do szerokiego grona zainteresowanych osób głównie dzieci i młodzieży, a jego realizacja w założonych miejscach (szkoły, przedszkola, biblioteki, domy kultury) pozwoli efektywnie wykorzystać zaprezentowane zasoby.