Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 307

307. Pełni Potencjałów. Warsztaty doradztwa zawodowego dla młodzieży.


Lokalizacja

nie dotyczy

Opis projektu

Projekt polega na przeprowadzeniu warsztatów doradztwa zawodowego dla dzieci i młodzieży. Warsztaty mają trwać 3 dni i będą prowadzone przez wykwalifikowanych doradców zawodowych. Uczniowie przyjadą na nie pod opieką wychowawcy i nauczyciela towarzyszącego (koszt dojazdu na warsztaty pokrywają uczestnicy). Podczas warsztatu uczestnicy wykonają szereg ćwiczeń praktycznych, które pozwolą im poznać swoje potencjały, umiejętności, zasoby, mocne i słabe strony oraz możliwe dalsze ścieżki rozwoju. Uczniowie wykonają szereg badań testowych, które pozwolą w sposób mierzalny określić ich kompetencje i dobrać możliwe ścieżki edukacyjne i zawodowe.
Pomiędzy zajęciami będą odbywać się zajęcia integrujące grupę takie jak podchody, ognisko z kiełbaskami, karaoke, kalambury, gra w siatkówkę, koszykówkę, disco, wieczór gier i inne do wyboru przez uczestników.
Projekt zakłada 21 h zajęć doradztwa zawodowego + popołudniowe spotkania integracyjne. Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne, testy, ankiety, interpretacje wyników, dostęp do platform doradztwa zawodowego, które pozwalają im płynie poruszać się na rynku edukacyjnym, a w przyszłości zawodowym.
Koszty jednej grupy uczestników 25 osób:
zakwaterowanie 28 (25 uczniów + 2 opiekunów + 1 trener) x 40 zł x 3 dni = 3360 zł
wyżywienie 28 (25 uczniów + 2 opiekunów + 1 trener) x 40 zł x 3 dni = 3360 zł
wynagrodzenie trenera 200zł/1h x 21 h = 4200 zł
wynagrodzenie animatora 2 dni x 350 zł = 700 zł
wynagrodzenie koordynatora 700 zł
wynagrodzenie obsługi 350 zł
pomoce do zajęć 1000 zł
pomoce dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 220 zł
promocja i reklama projektu: 45,71 zł
prace porządkowe: 350 zł.
Razem koszt jednego turnusu: 14285,71 zł
Mając na uwadze powyższy kosztorys będzie możliwe przeszkolenie 375 uczestników w 14 grupach.
Koszt uczestnictwa dla jednego ucznia: 200000,00 zł / 375 uczestników = 533,33 zł.
Koszt dojazdu na warsztaty pokrywają uczestnicy.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu

Każdy z nas chciałby być w życiu spełniony i szczęśliwy. Każdy chciałby realizować w życiu zadania, które będą ciekawe i będą pozwalały realizować pasje. Fundamentalnym zadaniem, aby móc realizować wyżej wymienione założenia, jest poznanie siebie, swoich mocnych stron i potencjałów, kompetencji i umiejętności. Każdy z nas jest zdolny, każdy ma talenty, ale każdy z nas jest jednocześnie inny. Dlatego kluczowa na drodze do realizacji i satysfakcji w życiu zawodowym staje się autoświadomość, diagnoza samego siebie i wybranie dla siebie najdogodniejszych opcji.
W tak szybko zmieniających się czasach musimy być gotowi na kilkukrotną zmianę wykonywanych w życiu zawodów. Dzieci, które dziś uczęszczają do przedszkoli będą w dorosłym życiu wykonywały zawody, które dziś na rynku pracy jeszcze nie funkcjonują. Nowoczesne doradztwo zawodowe uczy opierania ścieżki kariery na kompetencjach, a nie przygotowaniu do konkretnego zawodu. I to staje się celem projektu. Aby uczestnik mógł właściwie zadecydować o wyborze szkoły średniej czy studiów musi poznać swoje kompetencje i zasoby, a tym samym poznać opcje dla niego dostępne.
Celem projektu jest również integracja zespołów klasowych. Izolacja w czasie pandemii nieustannie kładzie swój cień na relacjach, na współpracy, otwartości, pracy zespołowej. Trzeba też zauważyć niepokojące dane na temat kondycji psychicznej naszej młodzieży, Wielu młodych ludzi cierpi na depresję, nie wierzy w siebie, nie potrafi powiedzieć nic na temat tego w czym są dobrzy, co im wychodzi. Nie potrafią zdecydować sami o swojej ścieżce edukacyjnej czy zawodowej. Szukają kogoś, kto ich w tych trudnych decyzjach wyręczy.
Realizacja projektu będzie miała wpływ na lokalny rynek pracy. Dzięki udziałowi w warsztacie jego uczestnicy nie trafią do Urzędu Pracy jako młodzi bezrobotni. Nie trzeba będzie jego uczestnikom wypłacać zasiłków, bo będą świadomi swoich kompetencji i chętni do pracy zgodnie ze swoimi naturalnymi predyspozycjami. Nie będą potrzebowali pomocy opieki społecznej, ponieważ będą bardzo dobrze funkcjonować na rynku pracy.
Realizacja projektu mieści się w zadaniach własnych województwa na co wskazują działania z obszarów:
- edukacja publiczna – podnosi poziom świadomości młodych ludzi i wpływa na ich dalsze ścieżki edukacyjne i wybory zawodowe, a tam samym korzyści całego społeczeństwa z wysoko funkcjonujących obywateli;
- kultura fizyczna – zapewnia aktywność fizyczną młodym ludziom, korzyści płynąc z gier zespołowych, odstresowanie, promowanie kultury fizycznej;
- promocja i ochrona zdrowia – pokazuje alternatywne i aktywne metody spędzania wolnego czasu, dbanie o zdrowie psychiczne i rozwój osobisty, radzenie sobie ze stresem, który jest jedną z głównych chorób cywilizacyjnych, a zapewnienie uczestnikom zdrowych/zbilansowanych posiłków pozwoli promować właściwe nawyki żywieniowe. Pozwala również uczestnikom projektu wyrwać się ze szpon uzależnienia od telefonów pokazując wartościowe formy spędzania czasu i czas jako nieodnawialny zasób. Niweluje ryzyko zachorowań na depresję i inne choroby cywilizacyjne – dba o zdrowie psychiczne uczestników;
- pomoc społeczna – uczy komunikacji, akceptacji, tolerancji, szacunku do innych osób i ich odmienności lub niepełnosprawności. Daje narzędzia uczestnikom, aby być aktywnym członkiem społeczeństwa. Jest świetnym początkiem dla zasady uczenia przez całe życie – rozwój osobisty to nauka przez całe życie. Upowszechnia informacje na temat ekonomii społecznej.
- ochrona środowiska i gospodarka odpadami – uczy racjonalnego wykorzystania zasobów osobistych, co przekłada się na zasoby całego społeczeństwa, świadomość społeczną. Będzie miał wpływ na rozwój tych młodych ludzi jako przyszłych rodziców czy partnerów/małżonków w związkach.
- przeciwdziałanie bezrobociu i aktywizacja lokalnego rynku pracy – ludzie znający swoje zasoby, świadomi, zdeterminowani wpływają na rozwój regionu, budują jego zasoby. Nie są klientami urzędów pracy czy pomocy społecznej. Promują przedsiębiorczość.
- modernizacja terenów wiejskich – trzeba nam w naszym biednym regionie ludzi światłych, świadomych, a te warsztaty są cegiełką, aby takimi właśnie obywatelami byli uczestnicy projektu.  

Adresaci projektu

Projekt jest adresowany dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych oraz I-III szkół średnich mieszkających na terenie powiatu garwolińskiego. Możliwy jest udział innych mieszkańców województwa mazowieckiego. Łączna liczba uczestników przewidzianych w projekcie 375 osób. O naborze do projektu decyduje kolejność zgłoszeń.
Uczestników charakteryzuje nieświadomość swojego potencjału i zasobów, na których mogą budować swoją ścieżkę rozwoju edukacyjnego i zawodowego. Nie znają rynku edukacyjnego i nie wiedzą jaki typ kształcenia (kierunek, rodzaj placówki) jest najbardziej optymalny. Często ich wybory edukacyjne są podyktowane decyzją rodziców czy kolegów/koleżanek z klasy co naraża ich na niespełnienie i porażkę. Są niepewni, pełni rozterek i wątpliwości i czekają z podjęciem decyzji o wyborze placówki/zawodu do ostatniej chwili.

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Pełni Potencjałów. Warsztaty doradztwa zawodowego dla młodzieży.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Informujemy, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach budżetu obywatelskiego Województwa Mazowieckiego jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/SkrytkaESP. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl. 

Dane osobowe:

1) będą przetwarzane w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym, o którym mowa w art. 10a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych w formie budżetu obywatelskiego;
2) będą przekazywane spółce MediaPark Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Władysława Trylińskiego 10, 10-683 Olsztyn świadczącej dla Województwa Mazowieckiego usługę związaną z udostępnieniem systemu do zarządzania budżetem obywatelskim Województwa Mazowieckiego oraz spółce home.pl S.A. z siedzibą przy ul. Zbożowej 4 w Szczecinie, świadczącej dla spółki MediaPark Sp. z o.o. usługę zapewnienia infrastruktury serwerowej.
3) mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjnoorganizacyjną Urzędu;
4) będą przechowywane nie dłużej niż wynika to z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa przysługuje prawo:

1) żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych;
2) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, uzasadnionego Pani/Pana szczególną sytuacją;
3) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa Podanie Pan/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu złożenia projektu.